Rabu, 29 Oktober 2014

"ehhh ape tuuu dapp nyerr.."

Dicatat oleh AidaNajwan.com di 12:34 PG Categories








"Ehhh ape tuuu dappp nyerr nak jugaakkk..!"








Assalammualaikum..apa kabar pembaca yang budiman..? Aida doakan anda semua sihat di samping keluarga tersayang,...

Aida nak kenalkan sesuata yang berharga pada anda terutama untuk anak kesayangan anda..


                                                 Apa diaaaa...?



" Haaa....ini lah diaaa..."



   MEALSHAKES  



Sebelum ni aida ada share tentang kebaikan mealshakes
Iaitu multivitamin yang di ambil oleh anak kawan-kawan dan anak-anak coustemer.

Anak-anak dorang memang sukaaa sangat minum mealshakes di campur dengan susu, atau milo, atau coklat atau apa saja minuman yang anak-anak suka. 

So aida pun tanya la kan kenapa budak-budak tu suka minum dan apa kelebihan mealshakes tu..?

Ok...

Aida nak bagitahu apa kelebihan dan mengapa ianya terbaik untuk anak-anak..?

Kalau anda nak tahu, mealshakes adalah multivitamin dalam bentuk serbuk yang sangat sesuai untuk seisi keluarga, tak semestinya kanak-kanak jer..jadi yang mana tak suka makan vitamin dalam bentuk pil, boleh la pilih mealshakes ya..memang sesuaiii sangat..!! Hehehe..




  1-karbohidrat  

Anak kita kan banyak aktiviti, ada yang pegi sekolah kebangsaan, petang sekolah agama, sukan, aktiviti berunifom la..macam-macam lagi kan...
Jadi mereka perlukan nutrisi lengkap untuk kekal cergas. Jadi kalau nampak anak tu letih lesu tu maknanya badan dorang kurang nutrisi. Mealshakes mengandungi karbohidrat dengan glisemik indeks rendah untuk mengekalkan tenaga anak-anak sepanjang hari.


  2-protien   

Mealshakes lengkap dengan 9 amino acids yang penting untuk pertumbuhan dan membaiki tisu dalam badan, kalau anak-anak cukup keperluan protien, mereka dapat membesar dengan lebih sihat dan tisu-tisu dalam badan yang rosak dapat pulih dengan cepat.


  3-vitamin A, C, E,  

Mealshakes mengandungi vitamin A, C, E, sebagai antioksidan untuk mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan. Anak-anak yang cukup nutrient biasanya kulit akan lebih halus dan tak mudah sensitif. Sel-sel baru dalam badan dapat tumbuh dengan lebih baik.


  4-serat  

Ada anak-anak yang susah minum air, bila badan tak cukup air mudah la kena sembelit. Dengan tambahan mealshakes ni insyaallah ia sangat membantu penghadaman dan masalah sembelit.


  5-B vitamin  

Untuk jadi pelajar cemerlang ana-anak mesti la fokus semasa belajar dalam kelas, dengan vitamin ia memudahkan anak-anak lebih fokus dan beti perhatian dalam kelas, ia juga memelihara sistem saraf.


  6-sodium dan magnesium  

Anak-anak biasanya akan cepat banyak berpeluh, jadi sodium dan magnesium inin akan membantu keseimbangan cecair dalam badan dan mengurangkan rasa letih.

  7-vitamin C 

Menjaga kesihatan gigi, gusi, kulit dan menentang infeksi kuman.
Anak-anak yang kerap demam dan selsema biasanya sebab sistem imunisasi yang lemah, mealshakes mengandungi vitamin C yang sangat penting untuk kesihatan gusi, gigi, kulit fan menentang infeksi kuman.


  8-vitamin A kesihatan mata  

Haaaa ini untuk mengelakkan anak-anak dari cepat rabun, kesiann kan anak-anak cepat rabun..mealshakes mengandungi vitamin A untuk pelihara kesihatan mata anak-anak.


  9-calsium dan vitamin D untuk perkembangan tulang.  

Anak-anak yang sedang membesar perlukan calsium untuk kesihatan dan perkembangan tulang yang kuat. Mealshakes ada calsium dan vitamin D untuk penyerapan calsium yang lebih optimun.


  10-iron B12 untuk pembinaan sel-sel darah merah. 

Kalau ada anak-anak yang selalu nampak pucat dan letih, jaga-jaga ya...mungkin anak anda kurang darah merah yang boleh menyebabkan anemia.
Mealshakes mengandungi iron B12 yang penting untuk pembinaan sel-sel darah merah dalam badan.


Mealshakes boleh juga di buat ais krim tau..sekarang ni nak buat ais krim pegi jer kat google macam-macam resepi aiskrim ada di situ, pilih jer nak yang mana..hehehe mudah dan sedap pulak tu..


Kebanyakan ibu bapa selalu menaruh harapan yang tinggi kat anak, nak anak pandai dalam pelajaran, nak anak dapat markah tinggi dalam kelas, nak anak dapat no 1 dalam periksa, tapi...sebagai ibu bapa, kita ambik berat tak pasal makanan tambahan supplement kesihatan dan minda untuk anak-anak..?

Macam mana anak nak cergas fizikal dan minda kalau kita tak beri makanan yang kaya dengan ptotien untuk tumbesaran anak..?

Hmmm yang paling menyedihkan lagi,..bila anak gagal dalam pelajaran, dapat no curut, kita sebagai ibu bapa hanya tahu menghukum dengan memberi mereka rotan. Hmmm kesiann si anak...

"Berilah yang terbaik untuk anak anda yer...untuk masa depan dorang jugak.."


[[Berminat atau ada pertanyaan, hubungi aida di 019-4791721 whatsapp..]]


KESIHATAN ITU INDAH...








0 ulasan:

Catat Ulasan




 

Aidanajwann Copyright © 2011 Design by Ipietoon Edited By | Awin-ebiz.com