Selasa, 28 April 2015

'aduhh! malunyerrr'

Dicatat oleh AidaNajwan.com di 8:10 PTG Categories
Assalamualaikum pembaca blog aida,..

Doa aida semoga kalian semua di berkati dan di rahmati oleh Allah setiap saat dan waktu...


"Aaaaaaargh! Teruknya muka aku..! Banyaknya jerawat. Jeragat dan kulit kusam ni boleh hilang ke? Bolehkah wajah aku ni cantik berseri-seri di hari raya nanti?"


-Runsing dengan wajah anda??-

Begitulah luahan yang aida terima melalui whatsApp daripada seorang customer aida tempoh hari. Bila sebut hari raya semuanya nak cantik...!

Betul tak..?

Betul kannnn

heheheeeee....

bergaya dengan baju baru blink-blink serta aneka manik seakan ada kekurangan jika wajah kita kusam dan tidak berseri. Kekadang tu mula timbul rasa rendah diri atau dalam bahasa saintifiknya inferiority complex.

Wuhuuu...

Tapi uolls jangan risau...!

Aida akan bagi tips cantik menjelang raya dalam entri ini. Salah satu cara nak wajah cantik berseri ialah dengan mengamalkan vitamin E Shaklee sebelum tidur. Makan 1 biji vitamin E setiap malam sebelum tidur.

Umum mengetahui vitamin E ni berfungsi untuk anti-oksidan, menghilangkan parut jerawat, mengembalikan kelembapan wajah dan lain-lain lagi la. Tapi tahukah kita apa kriteria pemilihan produk Vitamin E?

-Cara memilih vitamin e dengan tepat-

Perhatikan komposisinya. Vitamin E ada dua jenis, iaitu vitamin E sumber semulajadi dan vitamin E sintetik. Produk vitamin E sumber semulajadi biasanya mencantumkan keterangan d-alpha Tocopherol. Vitamin E sumber semulajadi kebaikannya dua kali lebih baik daripada vitamin E sintetik,” ujarnya.

Sumber terbaik dari alam untuk vitamin E adalah dari ekstrak biji gandum dan biji bunga matahari. Vitamin dalam bentuk kapsul lebih mudah ditelan dan diserap.

Perhatikan jumlah kandungan vitamin E per kapsulnya. Keperluan kulit dan tubuh terhadap vitamin E sumber semulajadi adalah antara 100 sampai 300 international units (IU). Jumlah keperluan bergantung kepada usia, jenis kulit, serta banyaknya aktiviti luar ruangan.

Untuk usia di bawah 30 tahun, pengambilan vitamin E 100 sampai 200 IU. Seiring usia bertambah serta aktiviti yang meningkat, kadar vitamin E boleh ditambahkan sampai 300 IU untuk hasil maksima.

-bagaimana nak merawat kulit secara optimum?-

Jangan jadi seperti manggis yang cantik di dalam tapi hitam diluar. Jika hadapi masalah kulit pada wajah jangan merawatnya melalui luaran sahaja.

Ramai yang tidak tahu nak kulit cantik kenalah rawat dari dalaman kulit. Tidak hairanlah ramai yang berhabis duit membeli produk-produk kecantikan tetapi hasilnya tidak seberapa.

Ada yang okay tapi hanya bertahan sekejap sahaja. Justeru itu mari kita rawat dalaman kulit dahulu. Apabila dalaman sihat, pasti luaran pun sihat. Betul tak?

Untuk mendapat kulit cantik berseri yang optimum kenalah amalkan vitamin E dengan konsisten! InsaAllah...dan pengamal pemakanan vitamin e secara konsisiten membuatkan si pengamal nampak lebih muda dari usianya..!!


-HANYA RM 127.00
-WHATSAPP 0194791721 AIDA.



0 ulasan:

Catat Ulasan




 

Aidanajwann Copyright © 2011 Design by Ipietoon Edited By | Awin-ebiz.com